A komoly játékok (serious games) olyan számítógépes (jellemzően online) alkalmazások, melyek videójáték mechanizmusokat felhasználva közvetítenek célzott információkat (ismeretet), segítenek a tanulás tárgyát képző jelenség megismerésében, és a megoldási folyamat begyakorlásában. Ennek megfelelően abban különböznek a klasszikus digitális játékoktól, hogy céljuk nem elsősorban a felhasználó szórakoztatása, hanem a megértési és tanulási folyamat játékos támogatása.
A komoly játékok egyik leggyakoribb formája a "szimuláció".
A komplex rendszerek (mint például egy üzleti szervezet, vagy egy vezetési dilemma) vizsgálata a gyakorlati életben meglehetősen bonyolult feladat. A szimulációk ehhez adnak támogatást azáltal, hogy lehetőséget biztosítanak az adott rendszer rugalmas modellezésére. Vagyis a szimuláció egy olyan elemző eszköz, amely lehetővé teszi ellenőrzött kísérletek elvégzését. Ezek alapján a valóság egy leegyszerűsített modelljének elkészítéséről van szó, mellyel vizsgálhatóvá válnak az eredeti rendszert leíró események és folyamatok.
"Feedback Universe" - A FLIGBY szimuláció visszacsatolási rendszere
A szimulációs üzlet prémium megoldásai azok a speciális interaktív filmek, amelyek a felhasználó döntései alapján komplex magatartás-profilok megrajzolására képesek. Az így előállított "big data" a pszichológia és az adatelemzés párosításával a profilozáson túllépve képes előrejelzni egy-egy magatartásminta szervezeti és környezeti hatásait.